zondag 18 oktober 2009

Den Haag aan het PGB.

Enkele seconden voor het journaal begint, een scherm met aankondigingen voor nu en straks. Nu komt volgens Nederland 2 het journááál met 3A's. Ik dacht dat ik een mijn eentje al genoeg belasting betaalde voor een computer met spellingscontrole ten bate van de publieke zenders, maar tenzij er een gesubsidieerde arbeidsplek voor een of andere knuffeldislect is gerealiseerd, wordt mijn geld kennelijk elders besteed.

In Groot Brittannië dichten de leden van 'the House of lords' nu zelf het gat in de begroting. Met het terugstorten van onterecht gedeclareerde kosten. Omdat ik niets tastbaar merk van mijn girale lidmaatschap van de staat der Nederlanden, spreekt deze oplossing me wel aan. Wat gebeurd er met de gruwelijke kwantiteit aan euro's die mij afgeperst worden middels de blauwe enveloppen der verderf? En waarom krijg ik geen shoppers high voor mijn centen terug?

Misschien declareert Geert Wilders wel grote kwantiteiten waterstofperoxide van mijn geld, in zijn quest uitgeroepen te worden tot Grand Imperial Blondie, führer van haatdragend kortzichtig Nederland. Wouter Bos zou behalve zijn Ray Ban, ook zijn stairmaster wel eens van mijn belastingcentjes kunnen hebben betaald. Als dat zo is eis ik genoegdoening voor mijn geld. Laat hem voortaan bij elke persconferentie en debat verschijnen in wielrennersbroekje met z'n zonnebril op. Jan Peter heeft het in ieder geval niet uitgegeven aan declaraties voor een stylist, een leraar Engels of een seksappeal vergrotende penis verlenging. En das best jammer, dat had ik hem namelijk wel gegund. Hij schijnt echter wel vaak te vinden te zijn op het circuit in Zandvoort. Rare hobby voor een man die alle dagen gechauffeerd wordt van mijn wegenbelasting! Hoe zit het met de tofubrandnetelburgers die voor Marjanne Thiemen worden besteld, gek genoeg, ook niet gratis... En nu houd ik best van dieren. Mijn dieet zou kaal en zinloos zijn zonder ze. Maar leven in de wetenschap dat MIJN belastinggeld, überveganiste Thiemen in staat stelt onze decadente polderdemocratie compleet te visiteren, ontstemt me desalniettemin.

Oke. Wat dan nog? Als van mijn belastinggeld een toupet is aangeschaft voor Pechtold, een geslachtsverandering voor Verdonk is betaald en een Boy from Brazil via Venlo naar Den Haag is gehyped. Wat maakt het uit dat Camiel zo veel flitspalen plaatst dat je je in je auto gerust kan aftrekken, maar niet meer lekker kunt optrekken?

Het populisme heeft van het idyllische poldermodel een dure hobby gemaakt. Het is dokken of bukken.Tot aan de endeldarm gevisiteerd door dier minnend, homo vriendelijk, islam hatend Nederland, is het binnenhof net Nederland 2 op zondag: Een dure programmering vol extra's waar ik niet om gevraagd heb, een kleurloze presentatie, of een schreeuwerige vooraankondiging vol spelfouten. Dan heb ik liever dat mijn geld aan een PGBplek voor de knuffeldislect wordt gespendeerd, komt het tenminste goed terecht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten